فهرست
صفحه اصلی
آرشیو
لینکستان
تماس با ما

اطلاعات کاربری

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

موضوعات
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه [1]

آرشیو
1399
1398
1397
1396
1395
1394
1393
1392
1391

لینک دوستان
قیمت هتل درویشی
استخدام مهندسین رشته های فنی
تعمیر کامپیوتر در محل با سرویس رایگان – امداد رایانه تهران
دانلود پروژه‌ برنامه ریزی و کنترل پروژه با پرداخت آنلاین
آموزش مدیریت پروژه کاربردی با MSP یا P6 – برنامه ریزی و کنترل پروژه در محل
- تهیه گزارش تأخیرات مجاز
کنترل پروژه
تهيه و تنظيم برنامه زمان‌بندي پروژه‌هاي عمراني
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه
انجام پروژه های برنامه ریزی و کنترل پروژه
آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه
تعمیر کامپیوتر
تعمیر کامپیوتر - فروش کامپیوتر - تهیه برنامه زمانبندی و کنترل پروژه - آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه
تعمیر کامپیوتر در محل با سرویس رایگان
تهیه برنامه زمانبندی و کنترل پروژه
آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه
تعمیرات کامپیوتر - مدیریت پروژه - آموزش
دانلود سریال جدید
بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
قیمت روز خودروی شما
آخرین مطالب ارسال شده
ارسال لینک

پیوندهای روزانه
1. کنترل پروژه (208)
تهيه و تنظيم برنامه زمان‌بندي پروژه‌هاي عمراني (451)
انجام پروژه های برنامه ریزی و کنترل پروژه (259)
آرشیو لینک ها

جستجو


مطالب سايت
ساختار شکست کار

ساختار شکست کار در مدیریت پروژه و مهندسی سیستم‌ها، ابزاری برای مشخص‌کردن و طبقه‌بندی کردن اجزای کاری می‌باشد بصورتیکه کمک به سامان‌دادن و مشخص‌کردن وسعت کلی کار در پروژه می‌کند. تعریف ساختار شکست کار ساختار شکست کار را می‌توان بدین ترتیب تعریف کرد: یک ساختار شبکه‌ای یا درختی به صورت گرافیکی است برای نشان دادن روش تولید محصول یا خدمت شامل، بخش‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات و سایر وظایفی که یک سازمان یا شرکت انجام می‌دهد مانند کارهایی که باید انجام شود تا یک محصول یا خدمت مشخص تولید و یا ارایه شود. در این تعریف منظور از «کارهایی که باید انجام شود» انجام و اتمام یک پروژه با بودجه و زمان مشخص است. تدوین ساختار شکست کار به عنوان یک نظام کاری، برای اطمینان از مشارکت‌کنندگان در اجرای پروژه، اعم از کارفرما، پیمانکاران/فروشندگان است که همگی بدانند چه عملیاتی برای تکمیل پروژه مورد نیاز است. استفاده از ساختار شکست کار به عنوان یک شالوده اطلاعاتی، برقراری ارتباط صحیح در باره پروژه را برای گروههای کاری و سازمانهای حکومتی ناظر بر پروژه و سایر فرایندهای قانونی، از طریق کاربرد یک مبنای مشترک، تسهیل می‌کند.

کاربران ساختار شکست کار در اجرای پروژه‌های بزرگ، علاوه بر کارکنان پروژه، عواملی چون سرمایه‌گذاران، تامین‌کنندگان مالی، پیمانکاران، در بعضی موارد سازمانهای دولتی و موسسات با دانش تکنولوژیکی پیچیده،دخالت و مشارکت دارند که بیشتر از گذشته به اطلاعات چندگانه و متمرکز نیاز دارند. رعایت الزامات حکومتی و مقررات قانونی و مسوولیت نظارتی سازمانها، به اطلاعات و زبان مشترک نیاز دارند. فلسفه ایجاد کد برای هر یک از عملیات در WBS و متدولوژی آن، می‌تواند این نیاز اطلاعاتی کلیه مراجع و واحدها را مرتفع کند. در حقیقت در اجرای پروژه، ساختار شکست کار یک داده و زبان مشترک است و ابزاری برای برقراری ارتباط بین کاربران مختلف در پروژه است که کاربرد موثری دارد. در تامین داده‌های مورد نیاز برای تدوین ساختار شکست کار، دو گروه شامل گروه عملیاتی پروژه و گروه‌های حاکمیتی و مسوول دخالت دارند. گروه‌های عملیاتی شامل، طراحی و مهندسی، ساخت و اجرا، مدیریت مالی، اداری و تامین تجهیزات و گروه‌های حاکمیتی و مسوول مانند، کارفرما/صاحب‌کار، سازمانهای دولتی و پیمانکاران هستند. یک ساختار شکست کار خوب طراحی و تدوین شده، گروه‌های عملیاتی و مسوول را قادر می‌سازد که ارتباطات دقیق و منظمی با هم داشته باشند.

داده‌های اولیه برای تهیه WBS برای تهیه یک ساختار شکست کار کامل و بدون نقص، داده‌ها و مواد اولیه باید گردآوری شود. این داده‌ها که در زمینه‌های مختلف است به قرار زیر هستند: - بودجه- نحوه و مقدار تامین مالی و جریان نقدینگی (Cash Flow) سالیانه را مشخص می‌کند. - برآورد هزینه، میزان هزینه‌های پروژه را بر مبنای تامین خدمات فنی و مهندسی، تامین کالا و تجهیزات و هزینه‌های ساخت، اجرا و نصب و راه‌اندازی را تعیین می‌کند. - بهره‌وری- نرخ بهره‌وری مورد انتظار برای عوامل درگیر در اجرای پروژه عامل مهمی در تدوین ساختار شکست کار است. - زمان‌بندی- جدول و برنامه زمان‌بندی و ترتیب انجام فعالیت‌های پروژه از ابتدای کار تا خاتمه پروژه عامل مهمی در تعیین روش کار است. - منابع- برای اجرای پروژه از منابعی مانند سرمایه، ماشین‌آلات، تجهیزات، نیروی انسانی و مواد مصرفی استفاده می‌شود که اطلاعات آنها برای تدوین ساختار شکست کار ضرورت دارد. پس از آنکه کلیه داده‌های پیش گفته فراهم شد، آنگاه کارشناسانی که ساختار شکست کار را تنظیم می‌کنند، کلیه ردیف‌ها و رده‌های عملیاتی را تعریف و تدوین می‌کنند. این تعاریف علاوه بر آنکه کلیه عوامل را قادر می‌سازد که حول یک شالوده مشترک اقدام و حرکت کنند، موجب ارتباط سه جانبه هزینه، زمان‌بندی و بهره‌وری بر محور ثابت و در نهایت باعث اندازه‌گیری مناسب پیشرفت کار و کنترل پروژه می‌شود. گردآوری مجموعه اینگونه اطلاعات بر مبنای مشترک، در مورد قابل قیاس بودن عملیات انجام شده با خطوط مبنای معین، اطمینان ایجاد می‌کند. اطلاعات حاصل از گروه‌های مختلف، علاوه بر آنکه در تهیه بودجه، زمان‌بندی و برآورد هزینه‌ها کاربرد دارد در تدوین خطوط مبنای برآورد هزینه و زمان‌بندی ساخت و اجرا موثر است. بنابراین ساختار شکست کار از مرحله شروع تا انتهای پروژه در برنامه‌ریزی،اجرا و کنترل و اصلاح بکار می‌رود. ساختار شکست کار ابزاری است برای کلیه کاربران پروژه تا بر تامین خدمات و تجهیزات، اجرا و اتمام موفقیت‌آمیز پروژه نظارت و کنترل داشته باشند.

ترکیب سیستم‌ها – کاربرد WBS عوامل و سیستم‌های اجرا و کنترل پروژه از قبیل، زمان‌بندی، برآورد، سنجش پیشرفت و عملکرد، نیروی انسانی، تامین تجهیزات، پایش و کنترل هزینه‌ها و سایر نظام‌ها به اطلاعات نیازمند است. انتقال اطلاعات بین واحدهای مختلف پروژه و سایر سازمانهای مرتبط با پروژه، باید به صورت صحیح عملکرد داشته باشد تا اطلاعات لازم بین واحدها و سیستم‌های فرعی به موقع و دقیق انتقال یابد سیستم کنترل پروژه چه به صورت دستی و چه به صورت خودکار و ماشینی،به عنوان سیستم جمع‌آوری به موقع اطلاعات اجرایی و به جریان انداختن این نوع اطلاعات از طریق تنظیم گزارش‌های مختلف و ارایه پیش‌بینی‌ها به مدیر پروژه به مقدار زیادی به ساختار شکست کار مناسب و کاربردی نیاز دارد.

مراحل تدوین ساختار شکست کار 1. موضوع و هدف کلی كار را مشخص كنید. 2. موضوع تعيين شده را به دسته هاي رده دوم از نظر اهميت تقسيم كنيد. اين شاخه ها بايد نمايانگر احتياجات و فعاليتهايي باشند كه مستقيماً به هدف اوليه ختم مي شوند و يا براي تكميل كار حتماً بايد انجام شوند. تيم تدوين مداوماً بايد سوالات زير را مطرح كند كه: - براي رسيدن به اين هدف چه چيزهايي مورد نياز مي باشد؟ - سپس چه اتفاقي خواهد افتاد؟ - چه چيزهايي بايد مورد توجه قرارگيرد؟ 3. براي هركدام از عناوين مهم فوق جزئيات بيشتري در نظر بگيريد. 4. WBS تدوين شده را از نظر كامل بودن و سير منطقي آن كنترل كنيد.

ساختار شكست كار بعنوان زيربناي ماتريس توزيع مسؤوليتها،زمانبندي شبكه اي، تخمين و تخصيص هزينه، آناليز ريسك، چارت سازماني، هماهنگي اهداف، كنترل (شامل مديريت پيمان) بكار مي رود.

روشهاي شكست كارها

روش اول 1- با گرايش به اقلام قابل تحويل: مفيدترين ودشوارترين روش تهيه WBS است. محصولات سيستمهاي عملكردي: اجزاء سيستمهاي عملكردي معمولاً محصولات مي باشد. نواحي فيزيكي 2- با گرايش به برنامه زماني فعاليتها فازهاي پروژه 3- با گرايش به منابع پروژه ديسيپلين ها واحدهاي مديريتي: با استفاده از وارد كردن عناصرOBS به WBS منابع مالي: با استفاده از وارد كردن RBS به WBS

روش دوم 1. ديسيپلينهاي عملكردي و تكنولوژيكي. 2. ساختار سازماني، در صورتيكه بتوان كل كار را بصورت واضح ميان گروهها يا افراد مختلف تقسيم نمود. 3. سيستمها و زير سيستمها. 4. سازندگان دخيل در پروژه. 5. موقعيت فيزيكي مجموعه هاي دخيل كه براي تكميل پروژه بكار مي روند.

روش سوم 1. بر مبناي محصول 2. بر مبناي فازبندي پروژه 3. بر مبناي عملكردها

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : ساختار شکست کار , کاربران ساختار شکست کار , WBS , سیستمها , مراحل تدوین ساختار شکست کار , روشهاي شكست كارها , OBS , RBS ,
بازدید : 195
تاریخ : دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 زمان : 15:42 | نویسنده : مهندس کبیری | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی
تهیه برنامه زمان بندی پروژه به همراه کنترل پروژه تاریخ : پنجشنبه 24 تیر 1395
برنامه زمانبندی پیشنهادی مناقصه عملیات اجرایی احداث سد مخزنی مخملکوه و تأسیسات وابسته تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1399
روش اجرا عملیات اجرایی معماری و تاسیسات برقی و مکانیکی پروژه پارکینگ طبقاتی و تجاری تاریخ : سه شنبه 06 آبان 1399
برنامه زمانبندی ساختمان 13 طبقه بتنی برج باغ برق الستوم (2منفی+همکف+10مثبت) تاریخ : سه شنبه 29 مهر 1399
Schedule Project - Chimibaft Petrochemical Ind. (EPC) تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1399
برنامه زمانبندی ساختمان تجاری مسکونی پروژه شهرک ویلایی آواز قو (مسکونی 3 طبقه) تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1399
ساختار شکست پروژه تکمیل ساختمان 8 طبقه اداری تاریخ : سه شنبه 08 مهر 1399
دفتر فنی پروژه عملیات تکمیلی زیرسازی قطعه 5 راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز(کامل) تاریخ : سه شنبه 01 مهر 1399
برنامه زمانبندی تفضیلی پروژه احداث ساختمان 13 طبقه بتنی دروس (2منفی+همکف+10مثبت) تاریخ : سه شنبه 25 شهریور 1399
برنامه زمانبندي پروژه تهیه مصالح، اجرای لوله گذاری، نصب شیرآلات، احداث منهولها، حوضچه ها و وصل نمودن آنها به تاسیسات آبرسانی در مجتمع آبرسا تاریخ : شنبه 19 بهمن 1398

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 66
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 53
باردید دیروز : 151
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 10
بازدید هفته : 646
بازدید ماه : 3,617
بازدید سال : 11,247
بازدید کلی : 103,828

مطالب پربازدید
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه بازدید : 1097
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه بازدید : 697
ساختار شکست پروژه تکمیل ساختمان 8 طبقه اداری بازدید : 695
برنامه زمانبندی ساختمان اسکلت بتنی 5 طبقه - 17 ماهه (4 طبقه + زیرزمین) بازدید : 585
دانلود بانک پروژه‌های تخصصی برنامه ریزی و کنترل پروژه بصورت آنلاین بازدید : 513
تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه بازدید : 491
تهیه برنامه زمان بندی پروژه به همراه کنترل پروژه بازدید : 473
آموزش مدیریت پروژه کاربردی با MSP یا P6 – برنامه ریزی و کنترل پروژه در محل بازدید : 349
استخدام مهندسین رشته های فنی صنایع - عمران - برق - معماری - مکانیک و... بازدید : 341
ارائه دهنده خدمات تخصصی مهندسی صنایع بازدید : 329

مطالب تصادفی
اهداف بهبود
ارائه دهنده خدمات تخصصی مهندسی صنایع
برنامه زمانبندی پروژه ساخت پارکینگ طبقاتی سه طبقه بتنی
تهیه برنامه زمان بندی پروژه به همراه کنترل پروژه
زمانبندی پروژه احداث ایستگاه آتش‌نشانی جیحون (ساختمان ۴ طبقه فلزی)
برنامه زمانبندی – احداث کانال اصلی خداآفرین و ابنیه فنی مربوطه
آموزش زمانبندی پروژه با فیلمبرداری صوتی و تصویری بدون نیاز به جزوه نوشتن
ساختار شکست کار
Schedule Project - Chimibaft Petrochemical Ind. (EPC)
برنامه زمانبندی ساختمان ۱۰ طبقه بتنی مسکونی بلوک ۱ و ۲ (۷طبقه+همکف+۲منفی)

کدهای اختصاصی

پشتیبانی
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Tem98.Com



designed by: Tem.rozblog.com , all rights reserved

<-blogid->

<-BlogAuthor->

<-blogid->

http://saeedkabiri2.rozblog.com

تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه

تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه

تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه

<-BlogAbout-> تهيه و تنظيم برنامه زمان‌بندي پروژه‌هاي عمراني - صنعتي - ساختمانی – تأسیساتی

تهيه برنامه زمان بندي پروژه به همراه کنترل پروژه